План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) у закладі освіти
З метою створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти запроваджений комплексний підхід у сфері запобігання та протидії проявам булінгу.
Управлінський напрям включає такі заходи:
1. Перевірка приміщень, території закладу освіти з метою виявити місця, які потенційно можуть бути небезпечними та сприятливими для вчинення булінгу .
2. Організанізація належних заходів безпеки ( пост охорони, спостереження за місцями загального користування (їдальні, коридори, роздягальні, ігрові майданчики, шікільні подвір’я тощо) і технічними приміщеннями).
Просвітницький напрям включає такі заходи:
- Тренінг для вчителів « Як допомогти дитині, яка стала жертвою булінгу»
- Години спілкування:
- « Булінг у навчальному середовищі»
- «Як допомогти дитині, яка стала жертвою кібербулінгу»
- Консультації батьків:
- «Що робити, якщо ваша дитина агресор»,
- «Як батькам і школі запобігти булінгу».
- Бесіди:
- « Спілкування з однолітками. Поняття асертивності».
- « Як протистояти тиску однолітків. Сказати «НІ» і при цьому зберегти стосунки».
- « Безпека спілкування у мережі інтернет».
- Тематичні заняття «Особиста гідність. Безпека життя та громадянська позиція».
№ з\п | Тема заходу | Учасники заходу | Термін проведення | Відповідальні |
1. Бесіди, години спілкування для учнів 1-9 класів | ||||
1.1 | «Що таке булінг? Профілактика виникнення та подолання проявів булінгу в шкільному середовищі» | Учні 7-9 класів | Протягом року | Заступник директора |
1.2 | «Протидія булінгу в дитячому середовищі» | Учні 5-9 класів | Постійно | Класні керівники |
1.3 | «Що робити в складних життєвих ситуаціях та до кого звертатися за допомогою» | Учні 5-9 класів | Березень Квітень Травень | Класні керівники |
1.4 | «Кібербулінг або агресія і Інтернеті» | Учні 5-9 класів | Січень Березень Травень | Класні керівники |
2. Тренінги, семінарські заняття для учнів 1-9 класів | ||||
2.1 | «Хто може стати жертвою булінгу» | Учні 7-9 класів | Квітень | Класні керівники |
2.2 | «Як навчити дітей безпечної поведінки в Інтернеті» | Учні 5-9 класів | Березень Квітень Травень | Класні керівники |
2.3 | «Як протистояти тиску однолітків» | Учні 6-9 класів | Березень | Класні керівники |
2.4 | «Шкільному булінгу НІ!Шлях до самоконтролю» | Учні 1-9 класів | Березень Травень | Класні керівники |
2.5 | «Як навчити дітей безпечної поведінки у школі» | Учні 1-9 класів | Лютий Квітень | Класні керівники |
2.6 | «Віртуальний терор: тролінг і кібербулінг» | Учні 6-8 класів | Квітень | Класні керівники |
3. Круглі столи, інформаційні куточки для батьків | ||||
3.1 | «Поговоримо про булінг та кібербулінг» | Батьки | Січень | Класні керівники |
3.2 | «Стопи булінг» | Батьки | Лютий | Класні керівники |
3.3 | «Що робити якщо твоя дитина стала жертвою булінгу» | Батьки | Березень | Класні керівники |
3.4 | «Як не загубити дитину в Інтернеті» | Батьки | Травень | Класні керівники |
3.5 | Поради батькам щодо зменшення ризику булінгу та кібербулінгу для своєї дитини | Батьки | Квітень | Заступник директора, класні керівники |
4.3 | «Просвітницькі роботи, щодо подолання булінгу в учнівському середовищі» | Педагогічний колектив | Березень Квітень | Педагог-організатор |
4.4 | «Безпечна школа. Маски булінгу» | Педагогічний колектив | Січень Березень Травень | Педагог - організатор |
5. Перегляд відеороликів з подальшим обговоренням проблеми з учасниками освітнього процесу | ||||
5.1 | «З чого почати боротьбу с булінгом у школах» | Батьки | Січень Березень | Класні керівники |
5.2 | «Прийми себе таким, як є» | Учні 5-9класів | Лютий Березень Квітень | Класні керівники |
5.3 | «Ти можеш зіграти ключову роль у чиємусь житті» | Учні 5-9 класів | Лютий Травень | Класні керівники |
5.4 | «Булінг у школі та як з ним боротися – говоримо з Уповноваженим Президента України…» | Учні 1-9класів | Лютий Квітень Травень | Заступник директора , класні керівники |
5.5 | «Кібербулінг або агресія в Інтернеті: способи розпізнання і захист дітей» | Учні 5-9 класів | Січень Квітень | Класні керівники |